Az adórevizorok az utóbbi időben ellenőrzéseik során kiszűrik a céges mobiltelefonokon bonyolított hívásokból a magánbeszélgetéseket - mondta Pénzeli Márta, a PM főosztályvezetője a Magyar Hírlapnak. Amennyiben kiderül, hogy az alkalmazott magáncélból telefonált, a hívás árát meg kell fizetnie, ám a cég még ennél is rosszabbul járhat.
Varga Árpád, az APEH szakmai elnökhelyettese a Magyar Hírlapnak elmondta: Ha utólag kiderül, hogy a hívás privát beszélgetés volt, akkor e hívások áfaköltségeit jogosulatlanul számolta el a cég. Így ez adóhiányként jelentkezik, ami után bírságot szab ki a hivatal. Ha már visszaigényelte az áfát az adózó, akkor ez jogosulatlan áfa-visszaigénylésnek minősül, ami szintén büntetendő. Ebben az esetben az áfát vissza kell fizetni, és késedelmi pótlékot is kiszabhat a hivatal. Az APEH szerint, ha a magánszemély nem fizette ki a magánhívásokat a cégnek, akkor a cég - az áfatörvény alapján - nemcsak a magánhívások áfáját veszti el, hanem a többi beszélgetés áfáját sem igényelheti vissza.
Szakértők szerint megoldás lehet a részletes számla hiánya.