Geneva utolsó megbízása

forrás: Prim Online forrás: Prim Online, 2001. november 27. 08:08
Az Európa és Közel-Kelet 28 országban több mint 600 ezer játékossal három hete elindult Nokia Game november 23-án, pénteken véget ért. Az interneten zajló döntőben 25 ezer játékos vett részt. A kaland során szerzett, nem éppen pozitív tapasztalatokat a döntő után is megosztják egymással a játékosok.
Utolsó feladatukként végre kellett hajtaniuk Geneva feladványát, amely a Hang - a mobiljátékok szíve-lelke - továbbítását jelentette a világ összes mobiltelefonjára.

A játék utolsó hetében a résztvevőknek a döntőbe jutásért Geneva hajóján három játékszinten kellett túljutniuk. A hajó alsó fedélzetén kommunikációs képességeiket kellett bizonyítaniuk egy morzeteszt megoldásával. A középfedélzeten kapcsolatteremtési képességükről kellett számot adniuk azzal, hogy megmondják, a játékok mely szereplői jönnének ki egymással és alkotnának nagyszerű csapatot. A felső fedélzeten pedig be kellett mutatniuk, hogy a Nokia négy telefonos játéka közül kettőt jól ismernek.

A pénteki nagy döntőben az interneten élőben zajló játék keretében a játékosoknak Tragamin őrök legyőzésével át kellett venni a hatalmat a hajóhíd felett. Miután legyőzték az őröket, a hajót a sziklás török partok mentén biztos kikötőbe kellett vezetniük. A biztos kikötés után a játékosok Geneva végső feladványával álltak szemben, és a Hangot a világ minden mobiltelefonjára el kellett küldeniük.

A tavalyi játékhoz hasonlóan a különböző országok résztvevői most is intenzíven együttműködtek, és független weboldalakon, csatornákon, valamint a Nokia Game csevegőoldalain osztották meg egymással információikat és kulcsaikat. Az együttműködés egyik leglátványosabb példája azoknak a térképeknek a közös elkészítése volt, amelyet a Tragamin főhadiszálláshoz vezető alagútrendszerről rajzoltak meg.

„Az idei Nokia-játék ismét sikeres példáját adta az emberek összekapcsolásának. Úgy tűnik, a Nokia-játék egyfajta barátságos csapatjátékká fejlődik, ahol a boldogító cél nem a nyerés, hanem ehhez a spontán létrejött nemzetközi csapathoz tartozás” - mondta Mika Sarimo, a Nokia Mobile Phones marketingkommunikációs igazgatója.

A döntő során az összes játékos SMS-ben értesült arról, hogy átmeneti problémák adódtak a szerverrel. A hozzávetőlegesen tízperces kihagyás után a szerver újra működött, és a játékosok tovább játszhattak a döntőben. A győztesek azonosításához a háromhetes játék során összegyűjtött összes pontszámot, valamint a döntőben szerzett pontokat is figyelembe vették. Az idei Nokia Game legjobb játékosainak nyereménye minden országban egy új Nokia 5510-es készülék. A győzteseket az elkövetkező öt napban személyesen megkeresik.

A témáról érdekes vélemények olvashatók a www.nokia-game.hu tüköroldal fórumában, a "döntő" topicon belül. Az alaphangulat: csalódottság, rengeteg, fölöslegesen befektetett energia.