A Minolta piacvezető a színes lézernyomtatók eladásában

forrás: Prim Online forrás: Prim Online, 2001. december 5. 17:19
Közel hárommilliárd forintos árbevétellel zárta az évet a Minolta Magyarország. 2000-hez képest ez harmincszázalékos forgalomnövekedést jelent.
Magyarországon negyvenezer lézernyomtatót adtak el az elmúlt évben. Ebből 2650-et vásároltak a Minoltától, így a cég a magasan vezető HP után - az OKI-tól némileg lemaradva - a harmadik helyet foglalja el ebben a szegmensben. 2001-ben már 3800 printernél tartanak, az év végéig várhatóan elérik a 4000-es darabszámot is, megszerezve a piaci részesedés tíz százalékát.

A másológépek területén a Minolta már a tizenöt százalékos részesedési arányt ostromolja, ezzel szilárdan tartva második helyét a Canon mögött. 2000-ben 13,3 százaléknál tartottak.

Papp Zoltán, a cég ügyvezető igazgatója megjegyezte: a közbeszerzéseket tekintve sokkal jobb adatokkal rendelkeznek. Az államigazgatási szféra tenderein keresztül forgalmazott másolók negyven százaléka a Minoltától származik.

Novák Miklós kereskedelmi igazgató bejelentette: a 2000-2001. évet a Minolta a színek évének nyilvánította, ennek kapcsán a color lézernyomtatók piacára koncentráltak. Magyarországon ebből a ma még vitathatatlanul drágának számító termékből a Minolta adta el a legtöbbet. Számszerűen ez hatvan „színerőmű” értékesítését jelenti. Várakozásaik szerint az igény tovább nő a minőségi nyomtatás iránt, így a színes nyomtatópiac további bővülésére számítanak.

A cég vezetői elmondták: az általános informatikai recesszió és piacszűkülés körülményei között is tudták növelni eladásaikat, és optimistán ítélik meg a jövő évi értékesítési esélyeket is.