Coca-Cola digitális könyvtár IBM alapokon

forrás: Prim Online forrás: Prim Online, 2001. december 11. 09:40
A Coca-Cola az IBM legkorszerűbb digitális adatkezelő technológiáját használja egyedülálló új digitális könyvtári archívumának létrehozására. A könyvtárban az elmúlt száz év dédelgetve őrzött Coca-Cola-hirdetései és vállalati jelképei vannak összegyűjtve.
Ezek a relikviák ezáltal online elérhetővé válnak a vállalat világméretű belső hálózatán keresztül az alkalmazottak számára, ha azok múltbeli elemeket szeretnének igénybe venni a jövendő marketing- és promóciós programok gyorsabb és hatékonyabb elkészítéséhez.

Ez idáig mindössze maroknyi sajtóvállalkozás tett kísérletet ilyen drága digitális könyvtár létesítésére - vagyis olyan cégek, amelyek hangos és képes tartalmat állítanak elő. Ezek a próbálkozások elsősorban a filmek tárolása köré épültek. Tudomásunk szerint a Coca-Cola új digitális könyvtára jelenti az első olyan alkalmat, amikor egy vállalat a szövegeket, állóképeket és mozgóképeket tároló különálló könyvtárait egy ekkora nagyságrendű digitális archiválási projekt keretében egyesíti - majd üzleti eszközként elérhetővé teszi alkalmazottai számára.

A megoldás az IBM Content Manager és a Lotus Notes Domino szoftverre épül, melyet az IBM és a Coca-Cola közös munkacsoportja készített. Az IBM szinte teljes termék-, technológia- és szolgáltatásválasztékát igénybe vették hozzá. Így a Coca-Cola digitális könyvtára több ezer, a múltból származó állóképet és mozgóképet tartalmaz.

A képek és a filmek között ott vannak a Coca-Cola leghíresebb hirdetései és vállalati jelképei, köztük Norman Rockwell karácsonyi felvételei, és a híres, a hegytetőn játszódó TV-reklám ("I'd like to teach the world to sing"). Tartalmazza a fontos belső dokumentumokat, sajtóközleményeket, szabályzatokat is, valamint a legnagyobb figyelmet kiváltó eseményekhez (például az Olimpiához) kapcsolódó marketingkampányokat.