Unitis fejlesztésű informatikai rendszer a Pannonnál

forrás: Prim Online forrás: Prim Online, 2001. december 11. 18:45
A versenyképesség megőrzésének alapja a hatékony gazdálkodás és az ügyfélközpontú kiszolgálás feltételeinek javítása. A távközlési szektor integrált vállalatirányítási rendszereinek megoldásszállítójaként, a UNITIS Rendszerház Rt. a legkorszerűbb informatikai eszközök bevezetését valósította meg a Pannon GSM-nél.
Az alig több mint egy éves fejlesztési szakasz lezárása után, a UNITIS Rendszerház tanácsadói és fejlesztői egy olyan integrált informatikai rendszert vezettek be, amely messzemenően támogatja a megrendelő célkitűzéseit a központi beszerzés és értékesítés területén. Az elektronikus, web-alapú beszerzési rendszer az SAP Business to Business Procurement alapjaira támaszkodik. A BBP az SAP AG. újdimenziós termékei közé tartozik, amelyet a szoftvercég a hagyományosnak mondható R/3 termékcsalád kiegészítésére dolgozott ki és amelynek hazai bevezetésében az elsők között szerepel a Unitis Rendszerház. Az új megoldás teljes mértékben kihasználja az internet- és a mobilszolgáltató belső számítógépes hálózatának lehetőségeit, így minden felhasználó egy könnyen kezelhető webes felület segítségével csatlakozhat az integrált vállalatirányítási rendszerhez. Az integrált rendszerben a megrendelések, a teljesítések igazolása, a számlák ellenőrzése és a kifizetések egységesen kezelhető és egyszerűen követhető tételekké váltak.

A Unitis Rendszerház Rt. szakemberei precízen testre szabott megoldásokat dolgoztak ki, és számos funkcióval bővítették az alapszolgáltatásokat nyújtó BBP eszköztárát. A központi beszerzés logisztikai folyamatait támogató rendszerrel párhuzamosan került bevezetésre az értékesítési hálózat egészét átfogó informatikai megoldás. A közép-európai viszonylatban méreteit és hatékonyságát tekintve egyedülálló rendszer több millió egyedi azonosítót kezel. A kereskedelmi rendszerrel lehetséges valamennyi termék teljes életciklusának követése; on-line kapcsolatot biztosít valamennyi képviselet és szervizközpont számára és lehetővé teszi az ügyfelek rugalmas, „egyablakos” kiszolgálását.