A pályázat olyan rendszer kialakítására és bevezetésére szólt, amely nyilvántartja a bankban történő havi 100 millió tranzakciót, valamint a nyilvános külső adatokat, és ezen információkat feldolgozva lehetőséget ad az adathalmaz elemei közti összefüggések feltérképezésére, ügyfélcsoportok képzésére. A pályázaton a vállalat a jól ismert adatbázis terméke mellett egy banki adatmodellen alapuló, analitikus és operatív CRM (ügyfél adatfeldolgozó) elemeket tartalmazó alkalmazáscsomaggal, és az ennek alapjául szolgáló adattárház eszközeivel vett részt, melyek rugalmassága és egyedi felépítése miatt meg tudott felelni a kiírásban szereplő szigorú elvárásoknak.
A pályázat elbírálása az iparág dinamizmusának megfelelő gyorsasággal folyt: nem egészen hat hónap telt el a tender kiírása és a nyertes kihirdetése között. A megszületett döntés is a pályázatban megfogalmazott egyik legfőbb elvárást, a gyorsaságot tükrözte. Az Adattárházból nyerhető információkat az OTP Bank mielőbb szeretné üzleti döntéseibe beépíteni, többek között ezért választotta az Oracle egymásra épülő elemekből álló, a megvalósítás egyes lépéseit követően gyorsan használatba vehető megoldását. Az első elemek már fél év múlva az OTP Bank üzleti területeinek rendelkezésére állnak az ügyfélszegmentáció és az ügyfélérték számítás területein, másfél év múlva pedig a bank teljes körűen képes lesz marketing kampányok mélyreható, adatbányászati módszereken alapuló elemzésére, valamint ügyfélmegtartási és lemorzsolódási vizsgálatok elvégzésére, ami támogatni fogja a bank döntéseit a termék- és szolgáltatásfejlesztés területén.
Az OTP Bank a Tranzakciós Adattárház információival differenciáltabb termék- és szolgáltatáskínálatot alakít ki, a célzottabb marketing akciókkal pedig a keresztértékesítés hatékonyságának növelését kívánja támogatni.