A tanulmány többek között azt állítja, hogy az üzletemberek lesznek az elsők, akik a GPRS-szolgáltatásokat igénybe fogják venni. A szervezeti intranet és az e-mail ugyanis azok számára is elérhetővé válik általa, akik gyakran üzleti úton vannak.
A tanulmány arra is kitér, hogy eltérések lesznek az egyes földrészek között is. Állításuk szerint amennyire biztos az európai GPRS jövője, annyira bizonytalan az amerikaié. Ott ugyanis a számos szabvány (TDMA, CDMA, GSM) miatt nehéz megvalósítani a zavarmentes fejlesztéseket. Jelenleg az operátoroknak csak egy szűk csoportja kínál hálózatfüggetlen szolgáltatásokat, annak ellenére, hogy mintegy 50 európai szolgáltatónál már megtalálható a GPRS. Számos fejlesztő annak érdekében, hogy népszerűsítse a GPRS-t, egy bizonyos ideig ingyen kínálja. Ugyanakkor gondolják a tanulmány szerzői az igazi áttörés akkor következik majd be a GPRS területén, ha az operátorok összehangoltan jelennek meg szolgáltatásaikkal, fejlesztéseikkel.