A kínaiak hatszor annyi SMS- és email-üzenetet üzenetet küldtek szenteste napján mobiltelefonon és számítógépen, mint egyéb napokon szoktak - közölte szerdán Csen Tung, a sina.com népszerű kínai internetszolgáltató vezetője. Az internetszolgáltatók és a mobilszolgáltatók újabban nagy hasznot húznak Kínában a gyökértelen hagyományok átvételéből.
A szokatlanul nagy forgalom a karácsonyi üdvözleteknek tudható be, ami meglepőnek tűnhet egy olyan országban, ahol a lakosságnak csupán kis töredéke keresztény vallású. Az utóbbi évtizedben rohamosan terjed a tehetős kínai városi fiatalok körében több nyugati, a keresztény kultúrkörhöz kapcsolódó ünnep (Bálint-nap, Télapó-ünnep, karácsony) megtartásának szokása, anélkül, hogy az ünneplő fiatalok átéreznék vagy ismernék a hozzájuk fűződő vallási tartalmakat.
Sokkal inkább a nyugati életforma vonzásáról lehet szó, amit az is jelez, hogy ezeket az ünnepeket, köztük a karácsonyt is a gomba módra szaporodó McDonalds, Burgerking vagy Pizza Hut éttermek valamelyikében szokták immár hagyományszerűen megülni a fiatalok, jobbára hangos, népes társaságban.
A Kínai Kommunista Párt és a kormány korábban többször kifakadt "a kínai hagyománytól idegen szokások majmolása" ellen, de adminisztratív intézkedésekkel nem próbálta akadályozni terjedésüket. Mára már feladta a szóbeli ellenállást is.
A nagyobb kínai városok így újabban évről évre karácsonyi díszbe öltöznek, az üzletek kirakatai, a lakóházak ablakai, a szállodák előcsarnokai megtelnek a karácsony ünnepének jelképeivel. A falusi térségekben és a kisvárosokban még nem hódít e divat.