Karácsonyi csúcsforgalom a portálokon
Kiss Ádám Zoltán, 2001. december 27. 19:35
A decemberi felmérések a nagyobb portálok forgalmának ugrásszerű emelkedését rögzítették, ám a növekedés éves szinten is jelentős.
A Jupiter Media Metrix, mely a napokban bejelentette, hogy mérési módszerei hatékonyságát növelendő sok külön ablakban megnyíló pop-up hirdetést nem számol valós forgalomnak, közzétette eredményeit, melyek szerint az ünnepi időszakban a Microsoft oldalai vonzották a legnagyobb érdeklődést, az egész évet tekintve azonban a Yahoo és az AOL sem marad el tőlük. Az AOL Time Warner 84 millió olyan látogatót mondhat magának, akik egy adott hónap alatt legalább egyszer felkeresték oldalait, ez 33 százalékos emelkedés a tavalyi évhez képest. A Microsoft 39 százalékos növekedéssel 75 millió, a Yahoo pedig 31 százalékos emelkedéssel 72 millió látogatót számlálhatott. Az AOL bár csökkenő mértékben, de még mindig a legnagyobb riválisát, a Microsoftot háromszorosan megelőzve vezet a digitális média használatának területén, a szoftveróriás decemberi csúcsteljesítményét novemberben az Amazon.com és az eBay szárnyalta túl.