A Nokia abban is biztos állítja Matthews hogy 2002-ben meg kell szüntetni minden ellentétet és elutasítást a különböző technológiák (GSM, TDMA, CDMA, iDEN) között Európa, Ázsia és Amerika vonatkozásában. Meg kell értenünk folytatja hogy a technológia darabokra törése és megosztása nem hat kedvezően a piacnak.
Matthews kihangsúlyozza a kezdeményezés fontosságát, mely döntő lehet a piac fejlődése szempontjából, és azt is, hogy a fogyasztót nem annyira a technológia érdekli, hanem a web-hez hasonlóan a tartalom és a szolgáltatások minősége; vissza kellene már végre térni a tartalomfejlesztéshez az előrelépés érdekében.
Andy Oram, az O'Reilly and Associates szerkesztője és szakírója szerint némi hasonlóság tapasztalható a szoftverek nyílt forráskódja és a vezeték nélküli nyílt architektúrák tekintetében, mely a vezeték nélküli gazdaság alapját jelentheti.
A Hewlett-Packard stratégiai vezetője, Jose Tormo úgy véli, hogy a különböző szabványok és fejlesztések nyílttá tétele nagymértékben hozzájárulhat ahhoz, hogy a fejlesztők a különböző hálózatok között zavarmentes átjárásokat fejlesszenek ki a fogyasztók által felhasznált eszközöktől függetlenül.
Eric Chu, a Sun Microsystems vállalati marketingért felelős vezetője szerint nem szabad tovább várni; a fejlesztések által az eddiginél jobbá kell tenni a fogyasztók életét. A háttérben célszerű a technológiák és a fejlesztések megismertetése a konkurensekkel, a fogyasztónak azonban ebből csak egy dolgot kell észrevennie; élete munkánk által könnyebbé vált. Ha ezt nem veszi észre, akkor a legjobb marketingfogások sem lesznek képesek az eddiginél nagyobb aktivitásra bírni.