A japán cégek egyre inkább úgy vélik, hogy az eredetileg a 60-as évek űrtechnológiájához kifejlesztett üzemanyagcellák modern miniatürizált változatai felválthatják a teljesítőképességük határaihoz jutott elemeket.
Nem Tetsuya Mizoguchi az egyetlen, akivel megtörtént, hogy cserbenhagyta digitális asszisztense. A Toshiba mobilrészlegének elnöke éppen legújabb elektronikus naptárát mutatta be az újságíróknak, amikor a berendezés képernyője vibrálni kezdett, majd az elemek lemerülése miatt ki kellett kapcsolni a cég büszkeségét. Egész nap használtam, addig nem is tudják elképzelni, milyen kényelmetlen az újratöltés, amíg ténylegesen nem használják őket. Nekem nincs időm arra, hogy visszamenjek az asztalomhoz, és feltöltsem - mondta az elnök fanyalogva. A japán cégek felismerték, hogy amíg a hordozható készülékek egyre kisebbek, könnyebbek és nagyobb tudásúak lesznek, áramigényük olyan mértékben nő, amit a hagyományos vagy akár újfajta akkumulátorok nem tudnak követni. Ennek megfelelően már kifejlesztették az oxigén és hidrogén reakciójával elektromos áramot termelő üzemanyagcellák újfajta prototípusát, melyek hosszú élettartam mellett nem kívánnak feltöltést. Mizoguchi szerint a Toshiba olyan metanol alapú cellát fejleszt, mely akár két éven belül bolti forgalomba kerülhet.
A Sony karbonmolekulákkal működő elemen dolgozik, mely a hagyományos elemektől eltérő módon nem reagál a szélsőséges időjárási körülményekre. A legnagyobb japán mobilgyártó NEC két állami kutatóintézettel együtt szintén üzemanyagcellák fejlesztésébe kezdett, az ő változatuk nanotechnológiával, a méternél milliárdszor kisebb egységek kölcsönhatására épülő megoldással működne 2005 környékén. Ha mindez valósággá válik, akkor nemcsak a gyakori töltögetést felejthetjük el, de a külső kabátzsebben a hidegben átmenetileg használhatatlanná vált akkuk miatt üzemképtelen walkman és mobiltelefon fogalma is ismeretlen lesz.