Egy 1992-es amerikai törvény szerint ugyanis a vásárlóknak bizonyos feltételek mellett joguk van saját célú másolatot készíteni CD-lemezükről. A kiadók cserébe jogdíjat kapnak minden eladott üres média után. Ennek megfelelően minden üres CD- és Minidisc lemez, illetve DAT kazetta után meghatározott jogdíj illeti a kiadókat. A CD-k másolását meggátoló, új technológiák bevezetésének hírére többek között Rick Boucher amerikai képviselő is felfigyelt, és az ügyben kapcsolatba lépett a lemezkiadókkal. - Bizonyos vagyok afelől, hogy némelyik másolásvédelmi technológia meggátolja az Audio Home Recording Actban (AHRA - otthoni audiorögzítés törvénye) foglalt saját másolatok készítését, ezáltal feltételezhetően törvényt sért - mondta a képviselő. Boucher, aki közismerten nem kedveli a kiadókat, kényes kérdések egész sorát intézte a RIAA felé, arról azonban nem nyilatkozott, mit kíván tenni, ha megalapozottnak találja a törvénysértés gyanúját.
A kiadók jelenleg számos CD-másolásvédelmi technológiát tesztelnek, a Universal Music pedig lemezeinek döntő töbségét már az év közepétől el kívája látni másolásvédelemmel. Mint korábban megírtuk, a Universal volt az első lemezkiadó, amely másolásvédett audió CD-t adott ki az Egyesült Államokan. A tavaly decemerben kiadott első másolásvédett lemezt követően számos más album is védelmet kapott az USA-ban, csak a kiadók mindezt nem nagyon reklámozzák, állítják a másolásvédelmi technológiák kifejlesztői.
Fred von Lohmann, az Electronic Frontier Foundation alapítvány egyik jogásza úgy véli, amennyiben az audió CD-lemezek védettek a másolás ellen, a kiadókat nem illeti meg többé az üres médiák eladásából származó jogdíj.