Viva-AOL: közös televíziós zenei adó

MTI Sajtóadatbank, 2002. január 7. 09:20
Több mint 15 millió eurós beruházással az AOL Time Warner és a Viva Medien AG közös tévés zenei adót indít Viva Plus néven.
A veszteséget hozó Viva 2-t pótló adó január 7-én startol, és szerkezetileg a CNN hírcsatorna mintájára épül fel. A Handelsblatt pénteki kiadásában ágazati körökre hivatkozva azt jelentette, hogy az AOL már kifizette a 49 százalékos részesedéséért járó 40 millió eurót.

- Egy híradó tudósítói modelljét ötvöztük egy zenei adó szerkezeti elemeivel - közölte a Viva konszernfőnöke a Handelsblatt-tal. A Viva Plus a videoklipek mellett az élő interjúkra és az interaktivitásra épít, miközben a CNN-hez hasonlóan a képernyő alsó részén a friss zenei hírek és szenzációk számára tart fenn hírszalagot.

Ehhez sűrű tudósítói hálózatot épített ki: riporterei egyebek között Los Angelesből, Londonból, Hamburgból, Kölnből, Frankfurtból, Berlinből, Münchenből jelentkeznek a pop-rock világ legjelentősebb híreivel.

Az adó a 14-29 éves nézői célcsoportnál 2 százalékos piaci részesedést akar elérni, miután n a Viva-csoport további európai terjeszkedése zsákutcába jutott. Az olasz "Rete A" adó átvétele a lap szerint nem halad, mert a Viva sokallja az árat.