Az amerikaiak egy jelentős rétege egyáltalán nem is vásárol otthonra internet hozzáférést. A kutatás a következő okokra derített fényt:
Sokan drágállják az internet előfizetés költségeit. Az alacsony keresettel rendelkezők 72%-a, míg a jobb fizetéssel bírók 21%-a jelölte meg a magas szolgáltatói díjakat a fő okként.
Szintén sokan említették, hogy mivel cégüknél vagy az iskolában rendelkeznek hozzáféréssel, így otthonra feleslegesnek tartják az előfizetést. 10-12% nem akarja, hogy telefonon az internetezés miatt ne legyen elérhető, míg jónéhány válaszadó az internetezés bonyolultságát, a gyerekekre gyakorolt negatív hatásait, vagy az alapvető érdektelenséget jelölte meg gátló tényezőként.
Kétségtelen, hogy egyetlen technológia sem képes 100%-os lefedettséget elérni a népesség körében, még a legelterjedtebb televízió, vagy telefon sincs meg minden háztartásban még a jóléti államokban sem. De a tanulmány arról is tudósít, hogy sok otthoni hozzáféréssel rendelkező háztartásban azért nem használják otthon az internetet, mert egyszerűen a munkahelyi internet hozzáférés összehasonlíthatatlanul gyorsabb. Ez lehet az egyik oka, hogy a Nielsen//NetRatings decemberi felmérésének eredménye szerint a karácsonyi online vásárlások fele munkahelyről internetezőktől származott.