Citroen-szépségek
"Csak az javítson Citroent, aki szeret keresztrejtvényt fejteni! Itt minden másképp van, mint a normális autókban..." - vallja a márka egyik rajongója. Máskülönben természetesen ez a világ legjobb kocsija, teszi hozzá. A Citroenek már az autózás hőskorában rajthoz álltak - konkrét és átvitt értelemben is -, hogy elévülhetetlen érdemeket és hírnevet szerezzenek a márkának. Egykori leírások szerint az első nagy versenyek hangulata megismételhetetlenül romantikus és lenyűgöző volt, mint például az 1902-es Párizs-Bécs szuperversenyé. Az indulás napján egész Párizs az utcákra vonult, hogy integessen a szélvédő nélküli, hintóra emlékeztető kocsikban szédületes iramban tovapöfögő hősöknek... Majd két évtizeddel később, az első világháború után alakult ki a modern európai autóipar, a két legfőbb riválissal az élen: a Renault- és a Citroen-művekkel. Akárcsak a Ford és a Renault, a Citroen márka is a hajdani tulajdonos nevét őrzi: André Citroenét. A gyár nagy újítása volt, hogy míg más üzemek csak "gurulásra kész" állapotú járgányokat bocsátottak ki, és a kocsik felszerelésével - pl. kívánság szerinti karosszéria, lámpák, kiegészítő alkatrészek - kisebb üzemek foglalkoztak, addig innen teljesen felszerelt autók kerültek ki, pótkerékkel, elektromos önindítóval, világítással. A tulajdonos csak beült, és máris vihette haza a kocsiját... Míg a Volkswagen esetében csak a híres Bogár megszállott rajongói bogarasak, a Citroen hívei között valóságos kasztok alakultak. Egyesek a Kacsát imádják, mások a CX-re esküsznek (az évszázad autója versenyben a harmadik díjat szerezte meg!), azután megint mások a Fantomas-filmekben megcsodált DS-ért vesznek meg. Akármelyik is áll közel a szívünkhöz, a fenti címen fellelhető Citroen-galériában jó eséllyel rátalálunk kedvencünkre.