A kutatás megállapításai szerint a vizsgált önkormányzatoknál, oktatási, egészségügyi, kulturális intézményeknél az internet beépülésének leginkább a kevesebb bürokratikus akadály és a személyes vezetői elkötelezettség kedvez. A megkérdezett vezető önkormányzati tisztségviselők az internetfelhasználás során az információk gyors megszerzését tekintették elsődleges fontosságúnak, és csak elenyésző számban hangsúlyozták a kétirányú kommunikáció jelentőségét. Érezhető volt körükben a félelem a rendszerek sebezhetőségét illetően. Bírálat érte a számítógépes kommunikáció személytelenségét, a megszerezhető információk és ismeretek felületességét. Az internetre bekötött önkormányzati számítógépek aránya a megkérdezett intézmények esetében szélsőségesen, 3-70% között mozog - amely nagymértékben függ attól, hogy a hierarchia vagy a funkció határozza-e meg az internethez kapcsolódás jogosultságát (ez utóbbi esetében általában magasabb az elérés aránya).
A közigazgatás képviselőinek tartózkodása nem túl biztató, hiszen a nemzetközi kutatások szerint az állampolgárok éppen helyi intézményeknél és szervezeteknél igénylik leginkább az elektronikus ügyintézést - értékeli a jelenséget a Dotkom szakértője. A kutatás eredményei azt mutatják, hogy az önkormányzatoknál az internethasználat legjellemzőbb felhasználási területe a pályázatfigyelés. Sok helyen elhangzott az is, hogy addig nem igazán érdemes interaktív szolgáltatásokat bevezetni, amíg a lakosság nem rendelkezik megfelelő informatikai képzettséggel és infrastruktúrával. A vizsgált intézményi weboldalaknak egyébként - talán ezért is - mindössze 24%-a nyújtott lehetőséget az intézmény munkatársaival történő kapcsolatfelvételre.
A kulturális intézményekben szinte minden alkalmazottnak lehetősége van az internet használatára. A világháló-használat a színházi marketing és PR területén a legintenzívebb. Az egészségügyi intézményekben jellemzően a helyi hierarchiához kötött az internethasználat, a weben történő megjelenésről pedig azt gondolják, hogy egy honlap hatására nem következnek be érzékelhető változások. Az oktatási intézmények internetes életében a Sulinet-csatlakozás megléte, illetve hiánya a meghatározó. Egyedülálló viszont, hogy az iskolákban szinte mindenhol sor került az alkalmazottak valamilyen szintű képzésére - igaz, maga az internet oktatásban való felhasználása nemigen kap helyet az ilyen szemináriumokon.