Az igazgató kifejtette: a cég az előfizetői visszajelzések és felmérések alapján bővítette szolgáltatásait, ezért nem elfogadható az egyesület azon érvelése, miszerint anélkül emelték az inflációt meghaladóan az előfizetői díjakat, hogy hajlandók lennének érdemben kommunikálni a fogyasztókkal, illetve javítanának a szolgáltatás minőségén.
Szűcs László szerint azért is meglepte őket a bejelentés, mert a kábeltelevíziós szolgáltatásról hiányos ismeretekkel rendelkező civil szervezetet éppen a közelmúltban biztosította együttműködési készségéről a UPC. Az igazgató elmondta: meglepőnek tartják azt is, hogy az egyesület éppen a UPC-vel szemben tett bejelentést, noha más nagyobb kábelszolgáltatók jelentősebb mértékben emelték díjaikat.
- Az egyesület feltehetően arról sem szerzett tudomást, hogy a UPC bevezette a fél- és egyéves előfizetési lehetőséget, amelyhez egy-, illetve kéthavi díjkedvezmény kapcsolódik, s így a nézők gyakorlatilag a tavalyi díjaknál olcsóbban is hozzájuthatnak idén a kábeltévés szolgáltatásokhoz - tett hozzá.
Az igazgató szerint a versenyhivatali vizsgálatban nincs semmi rendkívüli, hiszen a GVH az egyesület lépésétől függetlenül, minden évben rendszeresen megvizsgálja, hogy a Hírközlési Felügyeletnél már bejelentett díjemelés arányban áll-e a költségek növekedésével. Aláhúzta: a hivatal a díjemelések miatt az elmúlt években egyszer sem állapított meg erőfölénnyel való visszaélést.