A számos nemzetközi környezetvédelmi díjjal jutalmazott zöld erőfeszítésekhez képest az elkövetkező évtizedre nagyobb léptékű célkitűzéseket fogalmaztak meg a Panasonic szakemberei. A társaság "Zöld Terv 2010" nevű új programja alapján 2005-ös, illetve 2010-es határidőket kitűzve vállalja, hogy káros anyagoktól - kadmium, különféle bróm- és krómvegyületek - mentes, energiaszegény technológiával előállított termékeket forgalmaz, gyáraiban 10 százalékkal csökkenti a szén-dioxid-kibocsátást, termékeit újrahasznosíthatóvá teszi, alacsony energiahasznosítást lehetővé tevő technológiákat fejleszt ki, zöld szervezeteket támogat, sőt még a reklámjai során is, a papírhasznosítás csökkentése miatt, inkább az interneten hirdet. Hogy ezeket a célkitűzéseket a Panasonic mennyire gondolja komolyan, arra jó példa a konferencián kiállított termékek seregszemléje. Ezek között szerepelt a kadmiummentes televíziókészülék, kamera, veszélyes anyagoktól mentes mobiltelefon- és laptop-akkumulátor, vagy akár a benzinnel és elektromos árammal működő autó, és az elektromos árammal segített kerékpározást lehetővé tevő bicikli.
A Panasonic környezetvédelmi konferenciáján különböző országok szakemberei osztották meg nézeteiket a környezetet fenyegető ártalmakról és a cégek azzal kapcsolatos felelősségéről. A konferencia társszervezőjeként jelen lévő Öko-Institut e.V. nevű jelentős németországi civil szervezet szakértői szerint ezek a termékek persze csak a kezdetnek számítanak, hiszen a zöld célkitűzések teljesítéséhez további, még inkább környezetet óvó lépések szükségesek, amelyek megvalósítása különösen az időről időre tapasztalható gyorsuló világban, az egyre élénkülő fogyasztói társadalomban nehéz feladat. Ám ha a Panasonic vállalat példáját a gazdasági élet sok szereplője követi, akkor évtizedeken belül valóban egy jobb világ, a fenntartható jövő valósulhat meg.