Új Oracle eszközgazdálkodási rendszer

forrás: Prim Online forrás: Prim Online, 2002. január 16. 13:22
Az Oracle a vállalat legnagyobb európai rendezvényén, a január 15-én kezdődött amsterdami AppsWorld konferencián bemutatta az Oracle Enterprise Asset Management (eAM) rendszert, amely a számítógéppel támogatott karbantartás-tervező és -nyilvántartó rendszerek új generációját képviseli, és áttekinthetővé teszi a nagyszámú berendezéssel és eszközzel dolgozó vállalatok adminisztrációját.
Az Oracle Enterprise Asset Management lényege, hogy a vállalatoknál használt berendezések tervszerű karbantartási feladatainak ütemezésével minimalizálja a váratlan meghibásodásokat, így elkerülhetővé válik a termelés szempontjából fontos gépek és berendezések nem tervezett leállásából származó tekintélyes termeléskiesés és anyagi veszteség. A rendszer ugyanakkor átfogóan kezeli a karbantartásokhoz kapcsolódó tervezési, kivitelezési, és regisztrációs feladatokat, amelyek egyszerűsítése jelentős munkaidő és költségcsökkenést jelent. Az alkalmazás használatával a karbantartási tervek a vállalatok változó igényei szerint rugalmasan és automatikusan alakíthatóvá válnak.

Az eAM az világszerte közel 1200, hazánkban több mint 50 vállalatnál bevezetett Oracle E-Business Suite internet alapú üzleti alkalmazás-együttesének legújabb modulja. Az új egység könnyen illeszthető az alkalmazás-együttes szállítóilánc-kezelési és pénzügyi alkalmazásaihoz, vagy a vállalati funkciókat lefedő egyéb, marketing, értékesítés, ügyfélszolgálat, szerződés-nyilvántartás, megrendelés-feldolgozás, terméktervezés, beszerzés, termelésirányítás, projektirányítás, munkaerő-gazdálkodás vagy a szakmai szolgáltatások számítógépes támogatása kidolgozott elemeihez. A legújabb modul a nyílt architektúrának és az egységes adatmodellnek köszönhetően külön, vagy más modulokkal együtt, akár teljes körű integrált alkalmazás-együttes részeként is bevezethető. Az E-Business Suite többi moduljához hasonlóan nem csak a hagyományos módon, az ügyfél saját hardverén, hanem internetes szolgáltatásként is rendszerbe állítható. A termék 30 napon belül kerül forgalomba.

Az Oracle a világ legnagyobb alumíniumgyártójának számító Alcoa Corporation együttműködésével dolgozta ki a fejlesztési munka alapját képező nagyvállalati eszközgazdálkodási rendszer funkcionális követelményeit. Az Alcoa az elkövetkező években évente átlagosan 70 üzemében tervezi az Oracle Enterprise Asset Management rendszer bevezetését.