Mi az, mégis, ami az amerikai cégeket a díjak emelésére késztethette? Amerikában a szolgáltatóknak már nagyjából sikerült diadalra vinni azt a küzdelmet, ami a piaci szeletekért folyt. Most tehát eljött az ideje annak, hogy a beetetett vevőkörből végre profitot lehessen kisajtolni. Az emelkedés egyébként, amerikai viszonylatban, elég magas, mintegy 12 százalékos, a 2001. január és december közötti időszakot nézve. A jellemző év végi havi előfizetési díj: 44 USD (kb. 13 E Ft?!). Az xDSL szolgáltatások kicsit lassúbb ütemben, 10 százalékkal nőttek. Egy tipikus havi előfizetés decemberben 52 USD (kb. 15 E Ft?!) volt. Egy tipikus normál telefonos szolgáltatás díja pedig mindössze 20 USD (6 E Ft-nál kevesebb), de a sebessége és minősége drámaian rosszabb.
Bár a hazai bérek miatt ez mindig kényes kérdés, a magyar árak ehhez képest kicsit kedvezőbbek. Ez egyértelműen azt mutatja, hogy nálunk még a területháborús korszak uralkodik, amikor az ügyfelek beetetése folyik. Különösen az xDSL kategóriában. Aki most beszáll, az számítson arra, hogy egyszer nálunk is eljöhet a szolgáltatóknál az a korszak, amikor végre profitot is akarnak kinyerni a beszédített ügyfélkörből. A nagyságrendet pedig vélhetően Amerika fogja diktálni, nem Európa. De ne legyen igazam.