Ez után már sikerült a bejelentkezés, ám a szolgáltató szervere félpercenként dobta le a kliensgépet. Újabb telefon, amire a műszaki ügyeletes elárulta, hogy ez többeknél előfordult, és ez esetben az Axelero oldaláról kell letölteni és újratelepíteni a WinDSL tárcsázóprogramot.
A dolog itt félbe is maradt, mivel a letöltéshez kapcsolat kellene, ráadásul tartós, ugyanis négy floppynyi a program tömörítve. Ez máshonnan sem telepíthető egyszerűen át, csak olyan helyről, ahol van CD-író, vagy esetleg ha az otthoni gépen és ott, ahol más kapcsolattal hozzáférünk a nethez, van mondjuk ZIP-meghajtó. Munkatársunk épp ezért úgy vélte: mindennek helyes kezelése az lett volna, ha az Axelero e-mailben és szolgáltatói oldalain ELŐRE figyelmezteti ügyfeleit az átállásra, és ELŐRE (vagyis amikor még van kapcsolat) letölteti mindenkivel a tárcsázóprogram új verzióját.
Pohly Ferenctől, az Axelero kommunikációs igazgatójától megtudtuk, hogy mindez azért maradt el, mert az átállásnak nem lett volna szabad ilyen buktatókkal történnie, az előzetes tesztek azt mutatták, hogy a felhasználó csak némi gyorsulást fog érezni, mást nem. Az átállás során megváltozott a hálózat topológiája, bizonyos funkciók a Matávhoz kerültek át, s ebből adódott a name-server probléma, majd a név megváltoztatásából a meghajtóprobléma, ugyanis a régi tárcsázóprogramot éppen a Matávnet/Axelero névváltozáskor upgrade-elték, hogy az új névre is fogékony legyen, s aki ezt nem töltötte le, annak a régi tárcsázóprogramja nemigen emésztette meg a névátállítást.
Időközben az Axelero megoldotta, hogy a matavnet.hu se legyen kitagadva (az ilyen végződésű felhasználókat visszairányították a régi rendszerre), így az átmeneti probléma feloldása az lenne, ha a felhasználók matavnet.hu-s felhasználónév-végződéssel bejelentkeznének, ezt követően letöltenék az új WinDSL-t, majd utána érdemes áttérniük a programra és az új végződésű usernévre, mert így gyorsabb szolgáltatást kapnak.