A karácsonyi vásárlási láz összesített adatai szerint Európában nem a kontinensről kerül ki az e-kiskereskedelem éllovasa, a britek élnek leginkább ezzel a lehetőséggel, olyannyira, hogy most 3 millióval többen látogatták meg az e-kereskedelemmel foglakozó oldalakat, mint 2000 decemberében.
Ez összességében a 2001-es ünnepi vásárlási időszakban 10 millió látogatót jelent, ami majd 70 százaléka Nagy-Britannia internet-hozzáféréssel rendelkező lakosainak. A NetValue által készített felmérés jóval a többi európai ország elé rangsorolja a briteket, a 10 millió látogató közül 3 millió alakított ki biztonságos kapcsolatot az online kereskedelmi oldalakkal. Ez azt jelenti, hogy a felhasználó megadta bankkártyájának adatait, vagyis arra lehet következtetni, hogy tényleges vásárlás történt. Ez a 29 százalékos arány jóval megelőzi a többi országot, Olaszországban 6, Svédországban 8 százalékos a mutató. A tanulmány szerint a legnagyobb csalódást az internetes világ előfutáraiként kezelt skandináv országok okozták, Svédországban az összes felhasználó mindössze 40 százaléka látogatta meg egyáltalán az e-kereskedelmi oldalakat.