A jó értékesítés és működési profit csak a piacot lepte meg, a Sonyt nem: vezetői már ősszel megjósolták, hogy a szeptember 11-i terrortámadások után az amerikaiak többet tartózkodnak majd otthon családi körben, és ezért - amint be is bizonyosodott - a Sony audiovizuális és információs technológiai fogyasztói termékei népszerűbbek lesznek. Különösen jól teljesített a PalyStation 2, és segített az olcsóbb jen is. A játékrészleg különösen nagy fordulatot ért el: működési profitja 66,4 milliárd jen volt, a 2000 utolsó negyedévi 13,9 milliárd jenes veszteség helyett. A részleg értékesítése 62,9 százalékkal, 383,2 milliárd jenre nőtt. A tavalyi utolsó negyedév előtt a részleg hat negyedéven át veszteséges volt, éppen az új PalyStation fejlesztésének és piaci bevezetésének költségei miatt.
Az elektronikai részleg működési nyeresége 70,6 milliárd jen volt, a tavalyi naptári harmadik negyedévi 24,9 milliárd jen veszteség helyett. Ezt a részleget is az év végi értékesítési fellendülés segítette.
Pénteken a Sony egész - márciussal záruló - pénzügyi évére 130 milliárd jen konszolidált működési nyereséget valószínűsített önmagának. Ez 42 százalékkal elmarad az előző évitől, de meghaladja az előző - októberi - 120 milliárd jenes előrejelzést. A tiszta nyereségre vonatkozó előrejelzését, 10 milliárd jenen, változatlanul hagyta pénteken. Ez, ha beválik, 40 százalékkal kevesebb lesz az előző évinél.
A svéd Ericssonnal közös mobiltelefon-gyártó vegyes vállalat változatlanul nem tudott a nyereséges zónába vergődni, bár közel van a nullszaldóhoz.
A Sony a tokiói tőzsdezárás után hirdette ki eredményeit. Részvénye előzőleg 2 százalékos drágulással 6200 jenen végezte a pénteki tőzsdenapot. Az év eleje óta 3,5 százalék a részvény nyeresége.