Desswffy Anna, az IKB szabályozási főcsoportfőnöke szerint az elfogadott e-kereskedelem törvény több lépésen keresztül teremtheti meg a felhasználók bizalmát. Egyrészt az elektronikus kereskedelem elektronikus iratok alapján valósul meg, másrészt kötelező adatközlési szabályok (adatközlés tartalma, szolgáltató legfontosabb adatai, a tevékenységre vonatkozó etikai előírások stb.) vannak rögzítve a törvényben.
A kodifikációs stratégia fő elemeiként az IKB a következő, még megoldandó témákat veti fel : az e-szignó államigazgatási alkalmazása, az e-kereskedelmi törvényhez kapcsolódó jogszabály-módosítások, végrehajtási utasítások; az ún. Common Criteria nemzetközi informatikai biztonsági szabvány átvétele, alkalmazása; elektronikus iratkezelés szabályozása; digitális archiválás, digitális tartalmak kialakításának jogszabályi elősegítése; áfa-kezelés az e-kereskedelmi szolgáltatásoknál; adatvédelem az e-kereskedelem célú hálózati kommunikációban; joghatósági rendezés az esetlegesen az e-kereskedelemmel összefüggő jogvitákban; fogyasztóvédelmi békéltető testületek fellépése a hálózati kommunikációban, az önszabályozás jogszabályi támogatásának kimunkálása.