Az Orange-ot eredetileg a német Mannesmann vette meg 1999-ben, de miután a Mannesmannt felvásárolta a brit Vodafone, a világ legnagyobb mobilszolgáltatója, a Vodafone-nak, piacfelügyeleti okból, meg kellett válnia az Orange-tól. Így került a France Télécomhoz, amely 2000. szeptemberben vette föl a mérlegébe, majd 2001. februárban részlegesen kibocsátotta a párizsi értéktőzsdén, részvényenként 10 eurón.
Az Orange francia részlege - amelybe beolvasztották a France Télécom eredeti mobilszolgáltatóját - 3,5 millióval 17,8 millióra növelte franciaországi ügyfelei számát, a brit részleg pedig 2,6 millió ügyféllel 12,4 millióra bővült tavaly.
Miközben a nyugat-európai piac lassacskán telített mobiltelefonból, a piaci elemzők most már az egy felhasználóra jutó átlagos bevételt tekintik mérvadónak. A távközlési cégek remélik, hogy a mobil adatszolgáltatás vezeti majd a bevételnövekedést. Az Orange-nál az irányzat egyelőre ellentétes: az egy felhasználóra jutó bevétele tavaly átlagosan 392 euró volt Franciaországban a 2000-es 426 euró helyett, Nagy-Britanniában pedig átlagosan 246 font az előző évi 280 font helyett. Az Orange-nál kedden úgy vélték, hogy az utolsó két negyedév eredménye mégis fordulatot, a bevétel stabilizálódását jelzi és növekedését valószínűsíti. A harmadik negyedévben az egy felhasználóra jutó bevétel 249 font volt az előző negyedévi 237 font után, a negyedik negyedévben pedig 251 fontra nőtt tovább. Az átlag tavalyi csökkenését az ügyfélkör gyors bővülésének tulajdonítják.
Piaci értéke szerint az Orange a harmadik európai mobilszolgáltató a Vodafone és a Telecom Italia Mobile mögött.