A Matáv mint alvállalkozó miatt nem tudnak garanciát vállalni a megrendelt szolgáltatások kiépítésének pontos időpontjára vonatkozólag azok az internetszolgáltatók, amelyek ADSL-t hirdettek leendő előfizetőiknek. Az Interware ügyfélszolgálatán például korábban azt a tájékoztatást adták, a múlt hét végéig tájékoztatják az előfizetőket a kiépítés pontos dátumáról. Ám ez a mai napig nem történt meg. A cég ügyfélszolgálatától a hét elején azt a tájékoztatást kaptuk, még azt se tudják megmondani, hogy mikor kezdik meg a kiépítéseket. Egy hétfői e-mailben az áll: "A Matáv ígérete szerint a napokban fog egy adatbázist a rendelkezésünkre bocsátani, melyben már időpontszerűen meglesznek a kiépítési dátumok".
A fővállalkozóként az ADSL-szerződéseket megkötő internetes cégek kiszolgáltatott helyzetbe kerültek. Az Interware Rt.-nél például decemberben több mint 1000-en rendelték meg a szolgáltatást - tudatták annak idején közleményben. Ehhez a megrendelőknek azonnal be kellett fizetniük az első havi szolgáltatási díjat, ám sokan a kiépítés dátumáról még a mai napig sem kaptak értesítést. A megrendelt internetkapcsolatokat hamarosan kiépítik, csak késedelemről van szó - nyugtatgatott az Interware ügyfélszolgálatának munkatársa, Molnár Edina. A fővállalkozó weboldalán egyébként semmilyen érdemi információ nem található a kiépítéssel vagy a késéssel kapcsolatosan, sőt továbbra is hirdetik az aszimmetrikus kapcsolatot tartalmazó szolgáltatási csomagokat. (Ez szintén nem Interware-specialitás, az ADSL-cégek oldalain egyáltalán nincs tájékoztatás a bosszantó késedelmekről.)
Az előfizetői szerződésekben egyébként az áll, hogy aláírásuktól számított 45 napon belül kell kiépíteni a vonalakat, a szerződések ellenkező esetben hatályukat vesztik. Igaz, a megállapodás egyik pontja az a kitétel is, hogy a szerződés bármely rendelkezése a felek egyező akarata esetén módosítható, így pánikra semmi ok.
Axelero
Kíváncsiak voltunk, vajon a Matáv-csoporthoz tartozó Axelero előfizetőit is érinti-e a probléma. Az Axelero ADSL-megrendelőit is érinti a DSLAM-hiány, pont úgy, mint az összes többi szolgáltatót - tájékoztatott Pohly Ferenc, az Axelero Internet PR-igazgatója. Így tehát nem arról van szó, hogy saját cégét előnyben részesítené a telefontársaság a liberalizáció hajnalán.
DSLAM
A Matávnál nem reagáltak megkeresésünkre, így arról továbbra sem tudjuk tájékoztatni olvasóinkat, hogy mikor juthatnak a tavalyi évben megrendelt aszimmetrikus digitális előfizetői összeköttetéseikhez, vagyis az ígért nagy sávszélességű internetkapcsolathoz. Az esetről a cég weboldala szintén nem ad információt az ügyfeleknek.