A típusszoftverek fejlesztése, értékesítése szorosan összefügg a cég átalánydíjas karbantartási tevékenységével. Az ország egész területét érinti például a bér-, illetmény- és táppénzszámfejtő szoftverek értékesítése, karbantartása, a több mint kétszáz megrendelő között az egy-két fős kisvállalkozástól az 5500 fős nagy szervezetig minden kategória megtalálható. Ugyancsak százas nagyságrendben végzi az Open a társasházak és lakásszövetkezetek tevékenységének támogatását. A szoftver valójában 12 alrendszert takar oly módon, hogy közöttük az adatáramlás automatikus, így a partnerek azokból szabadon állíthatják össze a rendszert igényeik és nagyságuk szerint. Az Open Szoftverház több mint 60 közétkeztetést végző konyhát lát el szoftverrel, s a menüs és ŕ la carte típusú étkeztetés kiszolgálását is magában foglaló rendszer már eme mennyiség alapján is kiérdemli a Lakoma elnevezést (a HACCP bevezetését szintén támogatja). Ehhez az Open "induló adatbázist" is kínál 500 alapanyaggal és 750 recepttel, amelynek segítségével a rendszer beindítása sokkal könnyebbé válik. És sorolhatjuk tovább: vannak egyszeres és kettős könyvvitelt segítő programok; kimenőszámla-készítő rendszerek; bejövőszámla-kezelő és kifizetési nyomtatványok (csekk, átutalási megbízás) kitöltését végző szoftverek; kis- és nagykereskedelmi raktári rendszerek; képeket és hozzájuk rendelt szövegeket, kulcsokat kezelő segédprogram. Ez utóbbi egyébként a Patak, s ezt a kereslet-kínálat (gépkocsik, ingatlan, társkeresés stb.) területén lehet igazán hasznosítani.
Az Open Szoftverház társasházi rendszere és a Lakoma egyaránt piacvezetőnek számít az országos lefedettség terén, de az élmezőnyben van a bárszámfejtés is. A népszerűségben nyilván az is szerepet játszik, hogy ügyfeleiket - igény szerint - felkeresik, telepítik a rendszereket, és betanítást végeznek. Hotline szolgáltatásuk az év bármely pillanatában igénybe vehető (munkaidőn túl is). De segítenek e-mailben is, s ha valaki úgy kéri, postán küldik el a szoftvert. A tisztességes kiszolgálásnak (betanítás, segítés, követés stb.) köszönhetően a régi (8-10 évvel ezelőtti) partnerek géptípusváltásnál újra megkeresik a céget, ahol most van folyamatban az ISO 9001:2001 bevezetése.