A mostanihoz hasonló szerződések az elemzők szerint igen nagy jelentőséggel bírnak a Microsoft számára. A szoftveróriás célja, hogy a társaság domináns szerepet szerezzen az interneten, amely érdekében a Microsoft olyan tartalomszolgáltatókhoz fordul, mint a nagy filmstúdiók, illetve a televízióhálózatok. A partnercégek által szolgáltatott internetes tartalmak lehetővé teszik a Microsoft számára, hogy a társaság még több látogatót csaljon az MSN weboldalaira, és népszerűsítse webes szolgáltatásait.
A Microsoft az NBC-vel kötött szerződéstől függetlenül azt is bejelentette, hogy a General Electric, Kimberly-Clark, McDonald's, Office Depot, Universal Pictures, illetve Xerox cégek reklámozzanak a 2002-es Téli Olimpia hivatalos weboldalán. A Microsoft, illetve az NBC még júliusban szerezték meg a jogot a 2002-es téli olimpiai játékok hivatalos weboldalának elkészítésére és működtetésére.
Az új partnerek megszerzése egyértelműen ellentámadást jelent a rivális médiaóriás AOL Time Warner közelmúltbeli lépéseire. A Microsoft ütőkártyája a világ legnagyobb médiatársaságával szemben elsősorban az, hogy a társaságot a leendő partnercégek az AOL Time Warnerrel ellenben nem tekintik konkurenciának. A Microsoft eddigi legjelentősebb, médiaipari együttműködési szerződését a Walt Disney-féle ESPN.com-mal kötötte még tavaly szeptemberben. A szoftveróriás saját, MSN portáljának sportcsatornáján kiemelt figyelmet szentelt az ESPN-nek, amelyért cserébe az ESPN elérhetővé tett olyan MSN szolgáltatásokat weboldaláról, mint például a Hotmail, vagy az MSN Search.
A hétfőn megkötött Microsoft - NBC szerződés értelmében az új weboldalakat mindkét érintett tévéműsor népszerűsíteni fogja adásidőben, az MSN pedig kiemelt linkeket helyez internetoldalára, amelyről a felhasználók könnyen elérhetik a két tévéműsor hivatalos honlapját.