Az intézet igazgatója szerint a felmérés arra is rámutat, hogy a világhálóhoz férés hely szerinti megoszlásában megszűnt az iskolák, munkahelyek korábbi vezető szerepe.
A tájékoztatón elhangzott, hogy az otthon internetezők intenzívebben használják a világhálót. Magyarországon az internetezők 58 százaléka hetente legalább három órát használja a világhálót, az otthon használóknál ez az arány 75 százalék.
A kutatás feltárta azt is, hogy az internetezők 90 százaléka már hallott a mobiltelefonnal lehetséges internetezésről, de csak 24 százaléka használta. A kutatás keretében megkérdezettek 13 százaléka rendelkezett WAP-készülékkel és további 12 százaléka tervezi a beszerzését.
Az intézet 38 ezer kis- és középvállalkozás körében végzett felmérése kimutatta, hogy 90 százalékuk rendelkezik számítógéppel és közülük 43 százaléknak van internet-hozzáférése. A kis- és középvállalkozások elsősorban böngészésre, másodsorban kapcsolattartásra használják a világhálót és kevésbé üzleti célra.
A tájékoztatón elhangzott, hogy közigazgatási intézményekben az utóbbi időben az informatika gyorsan fejlődött, a számítástechnikát a belső információáramlásra és a nyilvántartás működtetésére használják. Az önkormányzatok az internetet leginkább pályázatok figyelésére és információgyűjtésre használják.
A közigazgatásban vizsgált szektorok közül az egészségügyben tapasztaltak a kutatók lemaradást az internet használatában, ennek fő okát az intézmények alulfinanszírozottságában lehet keresni a kutatók szerint.
Az oktatási intézményekben a Sulinet-rendszernek köszönhetően a diákok és a tanárok használják az internetet.
Bokker Sándor elmondta, hogy a jelentős növekedés ellenére egyelőre Magyarországon a 14 év feletti lakosság 18 százaléka rendelkezik internet-hozzáféréssel, és ezzel az európai összehasonlításban a fejlődő területek közé tartozunk.
A lakosság internethasználatára a böngészés, az információkeresés, az e-mailezés, a letöltés, a tanulás, a zenehallgatás, a munkavégzés, a termékinformáció, illetve a játék jellemző.
A tájékoztatón elhangzott, hogy 2002-ben a kutatási iBasic kutatás témaköre kiegészül az e-kereskedelemmel.