A Siemens kutatói azt találták, hogy az olaszok, spanyolok és franciák (elsősorban a férfiak) igen gyakran intézik titkos viszonyaikat mobiljukon keresztül, szemben a dánokkal, akiknek mindössze 5 százaléka él ezzel a lehetőséggel. A zöldszemű szörnyeteg a spanyol és az olasz nőket hálózta be leginkább: sokkal gyanakvóbbak európai társaiknál, ezért férjük szeretőjére utaló jelek után kutatva kétszer annyian ellenőrzik partnerük SMS-eit, mint a többi nyugat-európai asszony.
Mindezek tükrében az sem meglepő, hogy a tartós párkapcsolatok kiölik a partnerekből a romantikus hajlamot. Az igen elrebegése vagy az összeköltözés előtt például még a britek 61 százaléka küldözget jövendő társának romantikus üzenteket, a mézeshetek elmúltával ez az arány 24 százalékra csökken. Az egyetlen ország, ahol ez nem így van, éppen Franciaország talán így próbálják jóvátenni a sok házasságtörő SMS-t.
A nem éppen romantikusnak gondolt németekről szóló klisét igazolta egy másik kérdés. Amikor azt kérdezték tőlük, hogy Valentin-nap alkalmából milyen logót választanának legszívesebben telefonjaikra egy szerelmet jelképező Valentin-napi illusztrációt, a partnerük képét, egy meztelen férfit vagy nőt illetve egy háziállat képét a németek 18 százaléka a háziállatos logót választotta, kétszer annyian, mint a meztelen nő, illetve férfi ábráját.
Úgy látszik, hogy a mobiltelefon a kamaszos zavar eloszlatásában is segít: a 25 év alatti nyugat-európai fiatalok a Siemens Mobile felmérése szerint ma már szívesebben kommunikálnak szerelmükkel SMS-en keresztül, mint szemtől-szemben. A párkapcsolatok árnyoldalának egy része is áttevődött a mobilkommunikációba, hiszen a megkérdezett fiatalok nemcsak hogy gyakorta ellenőrzik szerelmük SMS-eit, hanem szakítani is könnyebbnek tűnik így. Ma már minden harmadik francia fiatal szöveges üzenetben vet véget párkapcsolatainak, s a nyugat-európai átlag is 12 százalék.
Ugyancsak a felmérésből derül ki, hogy a britek 11 százaléka leli élvezetét az SMS-en küldözgetett pajzán üzenetekben. Az amúgy tüzesebbnek tartott spanyoloknál vagy a lazább erkölcsű franciák esetében ez az arány mindössze 2 százalék. Az talán már kevésbé meglepő, hogy a nyomdafestéket nem tűrő szavakat inkább a férfiak bízzák az éterre: az angol férfiak 14 százalékával szemben a szigetországi nőknek csak 7 százaléka nyomkod négybetűs szavakat telefonjába. Olaszországban ugyanakkor mindenki egyformán szabadszájú: mind az erősebb, mind pedig a gyengébb nem képviselőinek 6 százaléka fogalmaz egyértelműen mobilról küldött üzeneteiben. Ez az egyenlőség azonban nem nyilvánul meg minden területen, ugyanis sokkal több itáliai férfi díszítené maroktelefonját meztelen nőket ábrázoló képekkel, mint ahány olasz nő szeretne meztelen férfiakat ábrázoló logót
A Siemens Mobile felmérése szerint a dánok a leghidegebb mobilos nemzet, akik valamennyi kérdésben rosszabbul teljesítettek a többieknél. Magyarázatul két dolog is szolgálhat: vagy valamennyi európai társuknál kevésbé érdeklődnek a másik nem iránt, vagy pedig nem mobiltelefonon keresztül intézik szerelmi életüket.