Tevékenységmódosítás a Mitsubishinél?

Kollár Csaba, 2002. február 12. 20:33
A Mitsubishi Electric bejelentése szerint a jövőben az USA-ban nem árusítja mobiltelefonjait, helyettük csupán a csengőhangok piacán kíván eredményeket elérni.
Elemzők rámutatnak arra, hogy a Mitsubishi “túlzottan optimistán ítélte meg az amerikai piacot”, amely aztán “sokkal ridegebb és keményebb terepnek bizonyult, mint ahogy azt a japánok valaha is gondolták volna”. Így következhetett az be, hogy a cég leáll mobiltelefonjai árusításával az amerikai piacon, és bezárja számos USA-beli és kanadai képviseletét.

A Mitsubishi optimizmusára jellemző, hogy nem kíván teljesen kivonulni a tengerentúli piacról; a jövőben egy helyi, csengőhangokkal foglalkozó céggel szeretne stratégiai együttműködési szerződést kötni, hogy – a cég szóvivőjének szavaival élve – a csengőhangok iránt fogékony amerikai lakosságot a legszebb dallamokkal tudja elkápráztatni.

Vélhetőleg a Mitsubishi így sem tud könnyen komoly piaci pozíciót kivívni magának, mivel Amerikában szinte az összes lemezkiadó a szerzői jogokra hivatkozva nem engedélyezi az általa menedzselt művész/zenekar művének mobilosítását.