Az AltaVista a jövőben megújult lendülettel kívánja folytatni internetes keresőrendszerének fejlesztését, a társaság portálszerű szolgáltatásai, mint az ingyenes e-mail postafiók, azonban fokozatosan megszünnek. A társaság a közelmúltban az internet világszerte érezhető, lendületes növekedésével, illetve térhódításával számos új területre be kívánt törni, és az AltaVista weboldalát a Yahoohoz, valamint más riválisokhoz hasonlóan egy szolgáltatások széles skáláját kínáló portállá próbálta fejleszteni. Az internetlufi kidurranásával azonban a társaság inkább visszatér eredeti szolgáltatásához, az internetes keresőhöz, a többi, költséges szolgáltatást pedig leállítja.
Az AltaVista e-mail szolgáltatásának sorsa a legtöbb internetes társaság számára egyáltalán nem ismeretlen, mivel az internet növekedésének visszaesésével, illetve az általános recesszióval számos cég igen nehéz helyzetbe került, és kénytelen volt megszabadulni veszteséget termelő szolgáltatásaitól. A cégek körében a közelmúltban elterjedt az a stratégia, miszerint a társaságok csak néhány, nyereséges szolgáltatást tartanak meg, a bizonytalan szolgáltatásokat pedig mielőbb leállítják.
"Az elmúlt két évben a társaság újból az AltaVista.com eredeti szolgáltatását helyezte előtérbe, amely nem más, mint a világ legösszetettebb keresőmotorja" - áll a társaság közleményében. Az AltaVista március 31-ig minden héten értesítést fog küldeni felhasználóinak az e-mail szolgáltatás megszűnéséről.