Az eBolt 1999 júniusi indulása óta a vásárlói arány is növekszik, és emellett a fokozott érdeklődést mutatja, hogy a látogatók közel fele napi vagy heti gyakorisággal ellátogat az eBoltba.
A megkérdezettek döntő többsége a közeljövőben tervezi, hogy vásárol az eBoltban, és az eBoltot a válaszadók 80%-a - igaz, ez a felmérés az eBolt látogatói, és nem mondjuk a Fotexnet vagy a Netpiac látogatói között készült - az online áruházak között a legjobbnak értékelte.
A válaszadók mindössze 5%-a mondta, hogy nem szeretne műszaki cikket vásárolni az interneten. Az egy főre jutó 95.700 Ft-os műszaki cikk beszerzésekből a válaszadók átlagosan 36%-ot terveznek elkölteni online, ami 34.452 Ft/év/fő online költésnek felel meg.
A válaszadók döntő többsége elvárja, hogy az interneten legalább 10%-al alacsonyabb áron találja meg, amit keres, és a szakboltok mélyebb és minőségi áruválasztékát részesíti előnyben a bevásárlóközpontok szélesebb termékválasztékával szemben.
A kérdőívkitöltők végzettségét vizsgálva megállapítható, hogy a felsőfokú végzettségűek továbbra is felülreprezentáltak, és a látogatók a rendszeres internetezők köréből kerülnek ki.
Az eBolt áruház látogatóinak életkor szerinti összetételét vizsgálva kiderült, hogy a 2000-ben végzett hasonló felmérés adataihoz képest egyenletesebbé vált az egyes korcsoportok aránya. Megnőtt a 41-50 éves korcsoport aránya 13%-ról 24%-ra, és lecsökkent a 20-30 éves korosztály részaránya 56%-ról 31%-ra. Szintén emelkedett a 14-19 éves fiatalok száma a látogatók körében 7%-ról, 13%-ra.
Érdekes módon az internetes vásárlás kényelmével azok élnek vagy szeretnének élni leginkább, akiknek van a lakóhelyükhöz közel lehetőség műszaki cikkek vásárlására. Az infrastrukturálisan kevésbé fejlett falvak lakossága egyelőre nem játszik a súlyának megfelelő szerepet a vásárlásban.