A dekonjunktúrát az jelzi, hogy egy-egy cégtől általában kevesebb munkatárs érkezett, főként az alsóbb vezetői szintek voltak kénytelenek az idén otthon maradni, és csökkent a telekommunikációs szakma képviselőinek is a száma. További megszorításokkal ugyanakkor a többség nem számol, a megkérdezett látogatók 70 százaléka biztos abban, hogy jövőre - március 12. és 19. között - újra itt lesznek.
A látogatói létszám drasztikus csökkenésének persze nem csak a recesszió lehet az oka, hanem a kiváló online informálódási lehetőség is. 2001 áprilisa óta telnek az idei CeBIT oldalai, s azóta 157 országból töltöttek le mintegy 62,5 millió oldalt, ez az egy évvel korábbi forgalomnak a másfélszerese. Nőtt az internetes tévéközvetítések iránt is az érdeklődés, ami a szélessávú hozzáférés terjedését mutatja: az idén 480 ezer oldalletöltésen van túl a CeBIT-csatorna, míg tavaly 290 000 volt a végeredmény.
A tavaszi InfoTrend elhalasztásának a napján bizonyára nem érdektelen információ, hogy a kiállítók túlnyomó többsége katalizátornak tartja a CeBIT-et, és a kisebb közönség ellenére úgy érzik: a 2002-es év forgalmát legalább 4 százalékkal megdobja...