Időközben kiépült a rendszer alapinfrastruktúrája, az egységes hírközlésről, az elektronikus kereskedelemről, az elektronikus aláírásról szóló törvények megalkotásával pedig a parlament a jogszabályi hátteret is biztosította - tette hozzá.
Csutorás Zoltán ismertetése szerint a Kormányzati Portál a gépjárművek-, cégek- és az ingatlan-nyilvántartás adatain kívül jelenleg 850, az állampolgárokat érintő közigazgatási ügymenet leírását tartalmazza. Az idei fejlesztéseknek köszönhetően a szolgáltatások fokozatosan bővülnek. Hamarosan az összes, mintegy 1000 különböző ügymenet hozzáférhetővé válik, és a portál segítséget nyújt az ezekkel kapcsolatos teendők elvégzésében. Csutorás Zoltán hangsúlyozta: jelenleg 30 olyan projekt fut, amelyek célja, hogy minél több információt tegyenek elérhetővé a lakosság számára. A vezető közölte: folytatódik az elektronikus kormányzat gerinchálózatának fejlesztése, megkezdődik a hiteles, minősített elektronikus aláíráshoz szükséges információs rendszer, valamint a hivatali munka gyorsításáért egy közigazgatási tudásbázis kiépítése.
Várhatóan már 2003 elején megjelennek az első olyan hiteles központok, amelyek lehetővé teszik az elektronikus aláírások alkalmazását, és egyben beindítják az interneten történő hivatali ügyintézést - hangsúlyozta.
A tanácskozáson elhangzott: becslések szerint a közeli jövőben a lakosság 30 százaléka képes lesz arra, hogy a világhálón intézze hivatalos ügyei egy részét, de azok helyzete is könnyebbé válik, akiknek ehhez nincsenek meg a szükséges ismereteik, vagy technikai feltételeik. Számukra a hivatalokban jelentősen lerövidül a sorban állás ideje.