Specker felhívta a figyelmet arra, hogy az Xbox vártnál rosszabb eladási mutatói egyértelműen annak tudhatók be, hogy a világ legnagyobb szoftvercégének első játékkonzolja az amúgy rendkívül fontos japán és európai piacon korántsem lett olyan sikeres, mint ahogyan azt korábban sokan remélték. Az Egyesült Államokban a tavalyi év utolsó negyedévében debütált Xbox idén előbb Japánban, később pedig Európában is megjelent a kereskedelmi forgalomban. Sok szakértő szerint egyébként korántsem meglepő, hogy a Microsoft konzolja Japánban nem vált bestsellerré, ugyanis a hazai gyártmányú konzolokkal zsúfolt japán piacon egy amerikai konzolt sokan előítéletekkel fogadnak, ráadásul az sem tett túl jót az Xbox japán eladási mutatóinak, hogy a szigetországban a konzol hibásan került forgalomba. Ezt követte az európai debütálás, melytől mindenki azt várta, hogy az Xbox eladások jelentős mértékben megugranak majd, azonban mint azt most már tudni lehet, erre mégsem került sor. Szakértők szerint az európai országokban elsősorban azért nem túl kelendő az Xbox, mert az európaiak eltúlzottnak találják a Microsoft-féle konzol árát.
Specker szerint ezzel együtt a Xbox hosszú távon mindenképpen sikeres vállalkozást jelent a Microsoft számára, most ugyanis egyszerűen arról van csak szó, hogy az Xbox kezdeti eladási mutatói nem éppen úgy alakultak, ahogy sokak szerint alakulniuk kellett volna, azonban ez a cég hosszú távú terveit nem befolyásolja jelentős mértékben.