A legtöbb cég esetében az üzleti adatok elemzésével foglalkozó szakemberek idejük 80%-át adatgyűjtéssel töltik, ezért csak az idő maradék 20%-át tudják elemzések, illetve javaslatok elkészítésére fordítani. A cégek többségének nincs megfelelően használt üzleti intelligencia infrastruktúrája, melynek hiányában nehézkessé válik a döntéshozatali folyamat. Főleg azoknak a cégeknek az esetében jelenthet ez gondot, melyek piacain erős a verseny. Az ERP rendszerek, mint az Oracle, BPCS, SAP, JDEdward, Scala telepítése önmagában nem elég. Ahhoz, hogy eredményesebbek legyenek piacaikon, az üzleti intelligencia eszközeinek alkalmazása elengedhetetlen.
"Világosan kimutatható, hogy azok a cégek, amelyek élnek az üzleti intelligencia nyújtotta lehetőségekkel, hatékonyabbak, alacsonyabb a működési költségük, és eredményes döntéseket hoznak" - magyarázta
Frans Smets, a United Transfer vezérigazgatója. "A Nestlé esetében a United Transfer 1996-ban bevezette az úgynevezett üzleti információs piacteret. A rendszer lehetőséget nyújtott valóban rugalmas elemzések és jelentések készítésére. Egy másik esetben - folytatta Frans Smets -, a Budacash Brókerház számára hoztunk létre hasonló rendszert 2001-ben. Miután a vállalatvezetés tisztán látott az eladási adatok tekintetében, hozzálátott az eladási stratégia és a jutalékrendszer átszervezéséhez."
A United Transfer számításai szerint három éven belül a nagyobb vállalatok 90%-a létrehozza saját üzleti intelligencia infrastruktúráját, amely megtérülési ideje általában 6-9 hónap a vállalat méretétől függően. Üzleti intelligencia tipikus területei közé tartozik például a logisztikai tervezés, készletgazdálkodás, vevő- vagy termékjövedelmezőség, balanced score card alkalmazások, vezetői jelentések, üzleti tervezés, promóciós elemzés vagy a vevőszegmentáció.
- Az 1992 alapított United Transfer Rt. budapesti székhelyű, száznál több ügyféllel rendelkező vezető regionális tanácsadó cég, amely a pénzügyi szektor, FMCG, telekommunikáció, közműszolgáltatók, illetve a nehéz- és könnyűipar területein tevékenykedik. Budapesti központjában 30 szakember szolgálja ki magyar, illetve európai, illetve kelet-közép-európai ügyfeleit.