Ezentúl a Tanácsadó alrovataként rendszeresen jelentkezünk rövid hírekkel az elmúlt hónapokban indult, illetve befejezett, a vállalati, intézményi munkát támogató megoldásokkal kapcsolatos projektekről, valamint a kiírt tenderek nyerteseiről. (Bővebb információ a www.prim.hu oldalain.
A Tiszai Vegyi Kombinát Rt. 350 felhasználó kiszolgálására vásárolt dokumentumkezelő rendszert az aPLUS Consultingtól, amely idehaza eddig csak a Movex vállalatirányítási rendszer mellett vizsgázott, de a TVK-nál a BPCS-sel működik majd együtt.
Atos OriginAvaya együttműködéssel, rekordidő alatt
Szeptember 7-én írták alá a szerződést, október 20-án átadták, és ma már a gyakorlatban vizsgázik az Országos Nyugdíjbiztosítási Főigazgatóság (ONYF) telefonos ügyfélkapcsolatmenedzsment-rendszere.
Baan-rendszer a Mecseki Erdészeti Rt.-nél
A vevők és a piac által támasztott követelmények elengedhetetlenné tették egy korszerű, integrált vállalatirányítási rendszer kiépítését a Mecseki Erdészeti Rt.-nél. A választás a Baan megoldására esett, amely általánosan megfogalmazott modelleket, módosítható folyamatokat tartalmaz, és alkalmas a legszélesebb körű ágazati igények kielégítésére. A rendszert a Mecseki Erdészeti Rt. a Datorg Team Kft.-vel közösen helyezte üzembe.
Revolution ügyviteli rendszer
A Revolution Software Zenit SQL vállalatirányítási rendszerére cserélte le nemzetközi hálózatában is használt ügyviteli megoldását a hazai irodatechnikai piac egyik vezető képviselője, a Danka Magyarország Kft. A Revolution egyedi fejlesztéssel kiegészítve igazította rendszerét a vállalat igényeihez.
Infor:corvex: sikeres indulás 2002 januárjában
Az Infor:COM vállalat- és termelésirányítási rendszer hazai forgalmazója, az Infor:corvex Rt. két, több száz főt foglalkoztató ipari termelővállalatnál januárban kezdte meg a komplett rendszer bevezetését.
Hazai cégméretre szabott CRM
A Revolution az idei Szoftverbörzére időzítve saját fejlesztésű, a hazai léptékek szerinti kis- és középvállalkozásoknak szánt, szektor- és ágazatsemleges CRM-alkalmazással rukkolt elő. A Revolution CRM Partnerkezelő rendszer az elmúlt hónapokban "otthonában", a Revolutionnál debütált, s a cég a biztató eredmény ismeretében lépett megoldásával a nagyközönség elé.
OTP Tranzakciós Adattárház
Az Oracle Hungary Kft. nyerte meg azt a meghívásos pályázatot, amelyet az OTP Bank Rt. írt ki tavaly júniusban a bank ügyféltranzakciókat feldolgozó és elemző adattárházának megvalósítására. A feladat kivitelezése közel másfél évet vesz igénybe, de hat hónap múlva a rendszer egyes elemei már a bank munkatársainak rendelkezésére állnak.
Dokumentumarchiválási projekt a Generalinál
A Synergon Informatika Rt. több mint egyéves előkészítő munkája, valamint megvalósíthatósági felmérése alapján a Generali-Providencia Biztosító Rt. a Synergonnal és az IBM Magyarország Kft.-vel közösen dokumentumarchiválási projektet indított el. A megoldás gerincét az IBM Content Manager rendszere alkotja.
Szerencsejáték-tender
Az Oracle Hungary Kft. nyerte meg a Szerencsejáték Rt. meghívásos pályázatát. A teljes projekt megvalósítására két lépcsőben kerül sor: 2002. februártól a vállalat tervezési rendszerét támogató Oracle Financial Analyzer alapú üzleti tervezési rendszer kerül kialakításra, az év második felében pedig elkezdődik az átállás az Oracle E-Business Suite legújabb verziójára. A teljes projekt határideje 2003. január 31-e.
Logisztika a gyógyszerellátáshoz
Sikerrel zárult a Szeged Software Rt. saját fejlesztésű PharmaLog gyógyszer-nagykereskedelmi, logisztikai szoftverének bevezetése a patikai és kórházi üzletágban egyaránt meghatározó gyógyszer-nagykereskedőnél. A PharmaLog a TEVA-csoporthoz tartozó Humantrade Kft. gödöllői és budapesti raktárának, valamint budapesti központjának munkáját támogatja.
Synergon: erősödő pozíciók az építőiparban
A Synergon Informatika Rt. további két szerződést írt alá az építőipar területén a J.D. Edwards integrált vállalatirányítási rendszer bevezetésére. A Középületépítő Rt.-vel és a Délviép Kft.-vel kötött megállapodások alapján teljes körű vállalatirányítási folyamatokat fednek le.
Montana: PKI-projekt a Girónál, titkári rendszer a Brossnál
A Montana Rt., a Noreg Kft. és a Compaq Kft. koprodukciójában, az ír Baltimore cég Unicert nevű rendszerére alapozva valósult meg a Giro Rt. elektronikus tanúsítványt (elektronikus aláírást) hitelesítő rendszere, amely a Girón kívül álló okok miatt még csak fokozott biztonságú tanúsítványokat (minősítetteket nem) tud nyújtani, mindazonáltal a régióban és Magyarországon is az elsők között van.
Ugyancsak a Montana nevéhez fűződik a Bross Holding Rt.-nek fejlesztett, az irodai dokumentumok integrált kezelésére alkalmas, "digitális titkári" funkciókat ellátó CRM-rendszer. A digitális titkár, a Bross Telecenter amely a MonDoc irodai keretrendszerből és az Avaya Alchemy termékcsalád ArgentBranch intelligens híváskezelőjéből áll mintegy tíz titkári funkciót kezel, és a távolsági elérést is biztosítja.
Raiffeisen Bank: áttérés az e-learningre
A Synergon Education, a Synergon oktatási igazgatósága nyerte el a Raiffeisen Bank Rt. távoktatás bevezetésére kiírt pályázatát, amely a bank már meglévő oktatási rendszeréhez igazodva növeli a képzés hatékonyságát.
Comshare MPC-bevezetés: hatékonyabb kontrolling
Az ATEV Rt. a Földművelésügyi Minisztérium alá tartozó, jelenleg idehaza az egyetlen takarmány-előállítással foglalkozó állami vállalat. Egy közelmúltban zárult projekt eredményeként az SZKI Consulting által bevezetett Comshare MPC megoldás egyetlen Oracle-adatbázison biztosítja számára a tervezési és beszámolási folyamatok adminisztrált kezelését, a felhasználónak pedig a megszokott informatikai eszközök használatát, az ad hoc igények kielégítését számítástechnikai segédlet nélkül.