Nem titok, hogy a 2002-es esztendő eddig nem igazán alakult úgy, ahogy azt az alaplapok gyártásával foglalkozó cégek eltervezték. A tajvani cégek március elején elkönyvelték a nem éppen túl rózsás eladási mutatókat, és abban bíztak, hogy a CeBIT után majd fellendül a piac, és alig bírják majd teljesíteni a megrendeléseket. Most már tudjuk, hogy a CeBIT ebből a szempontból nem igazán váltotta be a hozzá fűzött reményeket, ugyanis a kiállítást követően egyes alaplapgyártóknak nem hogy javultak volna az eladási mutatóik, hanem még némileg romlottak is. Mondanom sem kell, hogy a gyártók számára ez a helyzet már nem tartható sokáig, így teljesen logikus lépésnek tekinthető a részükről, hogy agresszív árstratégia révén próbálnak meg javítani eladási mutatóikon és próbálják meg csökkenti a raktárkészleteiket.
Szakértők szerint a legnagyobb árzuhanásokra a kínai alaplappiacon, vagyis az egyik leginkább árérzékeny piacon lehet számítani. Nem kétséges, hogy emellett mind az amerikai, mind az európai piacon is árcsökkenésre lehet számítani, de korántsem akkora mértékűre, mint Kínában. Egyes források szerint egyébként Európában mostanság olyannyira kicsi az érdeklődés az alaplapok iránt, hogy néhány tajvani alaplapgyártó cég már az árcsökkentések eladási mutatókra gyakorolt pozitív hatását illetően is kételkedik.