Már a Fogyasztóvédelmi Főfelügyelőség is vizsgálódik a botrányos körülmények között megnyitott budaörsi Electro World áruházban. A Népszabadság mai száma arról számol be, hogy a brit érdekeltségű vállalkozás az előre kifizetett árukat több fogyasztónak nem szállította el a vállalt határidőre, vagyis hiába tülekedtek órákon át a potenciális vevők. A lap szerint ha a vásárlók vádjai bebizonyosodnak, az elektronikai cikkeket kínáló vállalkozás komoly bírságra számíthat.
A vásárlói reklamációkkal kapcsolatban a lap munkatársai hiába próbálták megszólaltatni a korábbi botrány alkalmával folyamatosan nyilatkozó Sebestyén Pétert, az Elektro World igazgatóját, mivel elérhetetlennek bizonyult. Pedig a Pest Megyei Fogyasztóvédelmi Felügyelőséghez már jó néhány kifogás érkezett az elektronikai áruház miatt . A vevők kifogásolják az árufedezet elégtelenségét, a magyar nyelvű használati utasítás hiányát, illetve panaszkodnak a késedelmes szállításra is.
Bobál Pál, a területileg illetékes fogyasztóvédelmi hatóság igazgatója azt mondta, ma indul az a vizsgálat, amelynek során arról kívánnak meggyőződni, valóban előfordulnak-e az áruházban a vásárlók által jelzett hiányosságok. Amennyiben a fogyasztóvédők is úgy tapasztalják, hogy igazak az Electro World-el kapcsolatos észrevételek, akkor az áruházra akár milliós nagyságrendű fogyasztóvédelmi bírság vár mondta a fogyasztóvédő.
Az a kereskedő, aki nem tudja teljesíteni az általa vállalt szállítási határidőt, szerződésszegést követ el állítja Vámos György, az Országos Kereskedelmi Szövetség (OKSZ) főtitkára. Ilyen esetben ugyanis kezdeményezni kell a megállapodás újratárgyalását, ám ha erre a fogyasztó nem hajlandó, az eladó köteles akár kamatostul visszafizetni a teljes vételárat. nyilatkozta Vámos György.