A szövetségi, állami és helyi kormányszervezetek az utóbbi időben komoly figyelmet fordítanak az "e-kormány" megalkotására, az emberek pedig egyre gyakrabban fordulnak a világhálóhoz különféle hivatalos információkért, illetve szolgáltatásokért - áll a Pew Internet and American Life Project tanulmányában.
A 2001-es évben összesen mintegy 68 millió amerikai állampolgár kereste fel az Egyesült Államok kormányának weboldalait, amely jelentős növekedés a 2000-es év 40 milliós értékéhez képest. Az amerikai kormány weboldalainak látogatói a jogosítványuk érvényességének meghosszabbításáért sorban álló társaikkal ellenben ráadásul általánosan elégedettek is az internetes szolgáltatásokkal. A piackutató cég szerint a felhasználók mintegy 80 százaléka elégedett az amerikai kormány internetes szolgáltatásaival.
"Sokan adóbehajtónak vagy törvényhozónak tekintik a kormányt, és nem is gondolnák, hogy hozzávetőleg 53 millióan a kormány webodalai segítségével tervezik meg vakációjukat" - mondta Elena Larsen, a jelentés egyik készítője. A tanulmány szerint a felhasználók többsége elsősorban információszerzésre használja a kormány weboldalait, és az interaktivitást igénylő lehetőségeket csak kevesebben veszik igénybe.
A megkérdezettek több mint fele válaszolt úgy, hogy felhasználta a kormány internetes szolgáltatásait utazási információk gyűjtéséhez, kutatási munkák elvégzéséhez, űrlapok letöltéséhez, illetve hivatalos kérdések tisztázásához. Minden ötödik megkérdezett a választások során a világhálót is segítségül hívta a könnyebb döntés érdekében. A megkérdezettek 34 százaléka küldött a világhálón üzenetet hivatalos személyeknek, és 16 százalék készítette el adóbevallását online.