Az oktatási oldal képviseletében nyilatkozó Kingi Wetere iskolaigazgató szerint a mobiltelefonok biztosíthatják az állandó kapcsolatot a hallgatók és a tanárok között. Így a feladatok időben elkészülhetnek, és számos kérdés is megválaszolásra kerülhet anélkül, hogy több órát kelljen utazni a hallgatóknak egy néhány mondatos válaszért.
A program hátterében az a tény húzódik meg, hogy a diákok egy része különösen a maori őslakosok körében hátrányosabb helyzetben van kortársaihoz képest, szüleik munkanélküliek, vagy kevesebbet keresnek, így nem képesek számukra biztosítani azokat a technikai eszközöket, melyek segíthetnék őket tanulmányaik végzésében.
Új-Zélandon már arra is történtek eredményes kísérletek online, illetve mobiltelefonnal támogatott oktatás keretében, hogy a munkanélküliek megtanultak önéletrajzot, illetve levelet írni, és munkájuk ellenőrzéseképpen tanáruk telefonon is adott számukra személyre szabott tanácsokat. Ezek az új oktatási lehetőségek sem szorítják ki teljesen a személyes kapcsolatokat, konzultációkat, évente néhány alkalommal a diákok tanáraikkal tantermekben, konzultációs központokban találkozhatnak.
Az Új-zélandi kormányzati mobilkommunikációs program kitér az egyetemi hallgatókra is. A Massey University-n a hallgató körében végzett felmérés szerint sokak számára nyújt segítséget a kormányprogram, melyet az egyetem is támogat saját infrastrukturális lehetőségeivel.