Az együttműködés első fázisában a fő hangsúlyt 2002-ig a meglevő rendszerek integrációja jelenti, beleértve a Genie Mobile szolgáltatást, valamint a fogyasztói kiszolgálás, az elektronikus fizetés, a termék- és szolgáltatásfejlesztés támogatását.
A megállapodás értelmében az IBM biztosítja rendszerintegrációt, amelynek hátterében az IBM vég-vég típusú programmenedzsment-ismerete, illetve a már bizonyított technológiai tudásbázisa áll.
A megállapodással kapcsolatban David McGlade, a BT Cellnet ügyvezető igazgatója a következőket mondta: Az IBM-mel kötött stratégiai megállapodásunk olyan előnyökhöz juttat bennünket versenytársainkhoz képest, mellyel világelsők lehetünk saját területünkön. Hasonló optimizmussal nyilatkozott Frank Kern, az IBM Global Services európai, közel-keleti és afrikai régiókért felelős ügyvezető igazgatója: Ahogy a mobiloperátorok egyre inkább azon vannak, hogy a 2,5G-ből áttérjenek a 3G adatközpontú szolgáltatásokra, az informatikai rendszerek mind nagyobb jelentőséggel bírnak. A vezeték nélküli elektronikus üzlet olyan új műszaki kihívások elé állítja az operátorokat, melyeket hatékonyan csak az IT-cégek képesek megoldani. A BT Cellnettel kötött megállapodásunk egy robusztus infrastruktúra megalkotását is jelenti, mert csak így biztosítható, hogy az elkövetkező néhány évben bekövetkező radikális változásoknak meg tudjunk felelni.