Ross Parsons, a BWCS szakértője a felmérésről szóló tanulmánnyal kapcsolatban úgy nyilatkozott, hogy elérkezett az idő, hogy a hálózatokat olyan irányban fejlesszük, hogy az már nem a megszokott hang- és szöveges szolgáltatásokra épüljön. A jövő 3G-szolgáltatásai csak akkor lesznek népszerűek, ha multimédia-tartalommal jelennek meg. A felmérés igazolja, hogy jelenleg a legesélyesebb 3G alkalmazások a mobiljátékok lesznek, igaz, hogy akik az m-játékokkal játszanak, azok fiatalok, és az összes felhasználónak mindössze 10%-át teszik ki.
A felmérésben több mint 3000 cég vett részt, melyek 3G hálózatokra terveznek különböző alkalmazásokat. A megkérdezettek jelentős része 1-2 személyes kis cég, ugyanakkor a legnagyobbak is képviseltették magukat. A kutatási jelentés szerint a kisebb cégek gyorsabban képesek reagálni a piaci kihívásokra, és hamarabb tudnak ezáltal népszerű alkalmazásokkal megjelenni.