A konferencián az Oracle saját szakemberein kívül a felhasználók és a partnerek tartottak szakmai előadásokat, illetve mód nyílt kapcsolatteremtésre és kötetetlen eszmecserére is. Az eseményen többek között a pénzügyi, a kormányzati és önkormányzati, az ipari és kereskedelmi, az egészségügyi és a távközlési szektor intézményei képviseltették magukat.
A hazai IT szektorról elhangzott, hogy a jelentős IT beruházások elsősorban még csak a vállalatok szűkebb, felső rétegében jellemzőek, de egyre növekszik azoknak a cégeknek a száma, amelyek üzleti folyamataikat hatékonyan tudják IT megoldásokkal fejleszteni. A vállalatvezetőknek azonban fontos tudni, hogy a cégek problémái nem oldhatók meg csak IT beruházásokkal, hanem az üzleti folyamatok átgondolása, a hibák definiálása és a kijavítás módjának meghatározása után lehet e folyamatot információtechnológiai eszközökkel támogatni.
Az e-business-t érintő beruházásokat megelőzően a vállalatoknak azt kell figyelembe venni, hogy ezek a hagyományos befektetési és megtérülési elemzésekkel csak fenntartásokkal értékelhetők, mert egyes piaci szegmensekben az e-business feltételeinek megteremtése nem csupán jövedelmezőségi kérdés, hanem a versenyképesség megtartásának záloga. Az e-business nem opció, hanem az életben maradás szükséges feltétele. Az IT beruházásokat megelőző döntéseknél tehát nem a megtérülés, hanem egyre inkább a kockázatminimalizálás a vezérelv. A kérdés nem az, hogy mit nyerhet a cég beruházással, hanem hogy mit veszíthet, ha nem veszi fel a környezet diktálta tempót.
Az internet egyelőre olyan szükséges kommunikációs csatorna, amelynek fenntartása párhuzamosan a hagyományos csatornák mellett többletköltséget jelent. Ez mindaddig így lesz, amíg a hagyományos csatornákat nem váltja fel teljes mértékben. Igazi nemzeti vagy akár világgazdasági szintű költségcsökkenés tehát akkor lesz, ha e folyamat a vége felé közeledik. Azok a vállalatok vagy vállalatcsoportok, amelyek saját rendszereiken belül előbb érnek e folyamat végére, versenyelőnyt szerezhetnek konkurenseikkel szemben. Erre bizonyíték az Oracle megoldásait használó számos nemzetközi vállalat, amelyeknél sok esetben 70-90 százalékos költségcsökkenést realizáltak az internetes megoldások bevezetésével.
Az informatika mára igen bonyolulttá vált, a megfelelő szakemberek megszerzése és folyamatos képzése a cégek számára tetemes költséget jelent. Ezért már elindult az a folyamat, amely során a cégek kihelyezik az IT funkciót külső szakértőhöz, és ennek köszönhetően energiáikat az alaptevékenységükre összpontosítva javíthatják versenyképességüket. A folyamatban az egyik alapvető eszköz az internet, amelyen keresztül az Oracle vállalati funkciókat segítő megoldásai is kivétel nélkül elérhetők.