A két francia vállalat bejelentette, hogy digitális termékek másolásvédelmére szövetséget hoztak létre, a megállapodás kiterjed a DVD, műholdas televíziózás, szélessávú hálózatok, és a kérésre játszott videó-programok területére.
Az együttműködés egyik alapköve az azonos szabványok elfogadása, és használata, valamint elterjesztése az üzleti partnerek körében, ezzel egységes másolásvédelmi megoldások létrehozása. Az amerikai elemzők felhívják a figyelmet arra, hogy a lépés figyelemreméltó felhívásként is értékelhető: ez a föld a mi földünk, és a szövetség nem mentes a francia nemzeti érzések technológiai megoldásokba öntésétől sem. A saját ország, saját technológia, saját kultúra felfogás igazi kihívás a mai globalizált piaci környezetben. A hasonló, ám nem nemzeti alapon működő, már régebb óta megalapozott társulások közül kiemelkedik a Hollywood által is támogatott Video Watermarking, melynek jelentősebb tagjai a Hitachi, a Macrovision, az NEC, a Philips Electronics, a Pioneer és a Sony. A Thomson résztvett az MP3 formátum elterjesztésében, érdekeltségébe tartozik az RCA és a CVD, CD-ROM, valamint videokazetták gyártásával és forgalmazásával foglalkozó Technicolor. A Vivendi az internet mellett részvényese a Universal Studios-nak, és a francia StudioCanalnak.