Az új generációs telefónia kialakítását fontolgató döntéshozók előtt több lehetőség áll. Ha egy telephelyes hálózatban gondolkodnak, akkor a LAN-telefónia az ideális döntés, hiszen semmi értelme, hogy IP-szintre emeljék a kommunikációt, hiszen ez csak bonyolítaná a hálózati kialakítást. Akik azonban több telephelyet kívánnak összekötni routolt hálózaton keresztül, azok számára az egyetlen megoldás a telefónia IP-szintre emelése, hiszen az ilyen kommunikációhoz elengedhetetlen az IP használata. A 3Com vállalati, hang alapú stratégiájának részeként a 3Com NBX kommunikációs rendszer mindkét sémát támogatja, így a cégek is kihasználhatják a hálózati telefónia által nyújtott hatékonyságot és megtakarításokat. A rendszer támogatja a Quality of Service (QoS), IEEE 802.1p/Q, IP ToS és IP DiffServ szabványt, amelynek segítségével a vállalatok besorolhatják és sürgethetik akár a hang-, akár az adatforgalmat a LAN- és WAN-hálózaton. Függetlenül attól, hogy melyik költséghatékony protokoll kerül felhasználásra az adott hívás esetében, az NBX-rendszer a felhasználó számára transzparens, és a beszélgetés ugyanúgy történik a LAN-telefonon, mint a szokványos PBX- vagy hibrid rendszereket használva. A fő különbséget a hagyományos telefonrendszerekkel szemben nem a szolgáltatás színvonala jelenti, hanem annak kedvező ára, valamint az a könnyű kezelhetőség, amely egy ilyen rendszert jellemez.