"Négy évvel ezelőtt láttuk a változást a zenevásárlási szokások változásában, de a lemezkiadók azóta sem léptek" - mondta Semel a Milken Institute médiatársaságoknak rendezett éves konferenciáján. A Yahoo-vezető szerint a lemezkiadók két saját zeneszolgáltatása, a Pressplay és a MusicNet egyszerűen nem megfelelő, mert nem nyújtja azt, amire a vásárlóknak szükségük lenne. A lemezkiadók megpróbáltak exkluzív irányítást szerezni zenéik online árusítása fölött, és a két szolgáltatást is ennek megfelelően alakították ki. - A lemezkiadók együttes erővel biztosították, hogy senki ne férjen hozzá a piachoz - tette hozzá Semel, aki szerint a filmstúdiók is hasonlóképp gondolkodnak, és szintén teljes felügyelet alatt akarják tartani az online videoszolgáltatások piacát.
"Nem hiszem, hogy a cégeitek közül akár egy is felkeresné az enyémhez hasonló társaságokat, hogy elérhetővé szeretné tenni filmjeit az interneten" - mondta Semel a médiatársaságok vezetőinek. A médiaóriások képviselői azonban fontosnak tartották megjegyezni, hogy a megoldáshoz a kormány szigorú szabályozása, számos új technológia és a szerzői jogok megsértőinek szigorú felelősségre vonása lenne szükséges. Mint a vezetők elmondták, számos video-on-demand szolgáltatás bevezetése ráadásul azért késik, mert a szabályozó bizottságok antitrösztvizsgálatot indítottak a projektek ellen.