Az utazási szokások és az internet magyarországi kapcsolatáról készített felmérésből kiderül, hogy az interneten könnyen beszerezhető áruk és szolgáltatások rangsorában az utazással kapcsolatos vásárlások, a banki szolgáltatások, a könyvek, a zenei árucikkek után a negyedik legkeresettebb online termékké lépett elő Magyarországon.
Az utazási irodák szakembereinek tanácsára várhatóan még sokáig szüksége lesz az utazóknak - véli Tuboly József, a British Airways kereskedelmi és marketingigazgatója.
A megkérdezetteknek ugyanis csak 3 százaléka szervezi és foglalja teljes utazását online módon. Ezt az arányt nem haladja meg a fakultatív programok, autóbérlés és transzferek internetes foglalása sem, az évek óta fokozatosan növekvő tendencia ellenére sem.
A felmérés adatai szerint a legtöbb magyar internetes utas (31 százalék) az adott desztináció rákeresésével, 30 százalék az utazásra szakosodott oldalakról, 18 százalék az utazási irodák oldalairól tájékozódik.
Az interneten szörföző magyar utazók preferencialistáján elsősorban, azaz 49 százalékkal az európai kontinens kedvelt turistahelyei szerepelnek. A leggyakrabban látogatott Anglia, Görögország és Spanyolország hármasát Németország és Franciaország követi.
Az internet használati szokásaink világháló terjedésével és az iparág technológiai fejlődésével párhuzamosan változtak. Kezdetekben ugyanis az internet elsősorban egy új tájékozódási, információs csatorna volt. Napjainkra azonban már interaktív szórakozási, szabadidős, oktatási, kereskedelmi, munka és igazgatási felületté vált, amely egyre nagyobb szerepet tölt be modern mindennapokban.
Ezt támasztja alá a British Airways és a Nagyutazás.hu felmérése is, amely szerint a megkérdezettek 54 százaléka legalább napi fél órát, 33 százalékuk pedig több mint két órát tölt internetezéssel. Ez annak is köszönhető, hogy a megkérdezettek több mint 60 százaléka már nemcsak a munkahelyén tud internetezni, de saját előfizetéssel is rendelkezik.