Számviteli rendszerének módosítása miatt az idei év első negyedében 17 milliárd eurós veszteséget kellett írnia a Vivendi Universal francia-amerikai média-, távközlési, és környezetvédelmi óriásvállalatnak - hozta nyilvánosságra a francia AFP hírügynökség.
A vállalat egy évvel korábban is veszteséget írt, de akkor csak 183 millió eurósat. Az új - amerikai - számviteli rendszer alapján másként, s évenként egy alkalommal számolják el az úgynevezett arculati érték változását. Ennek leírása nélkül a vállalat nyereséges lenne az idei első évnegyedben, több mint 50 millió euróval. A vállalat konszolidált működési eredménye 11 százalékkal 781 millió euróra nőtt, bevételei pedig 16,5 százalékkal 13,18 milliárd euróra.
A vállalatcsoporton belül a környezetvédelmi rész tiszta adózott bevételei 8,1 százalékkal növekedtek, teljes pénzforgalmi egyenlege(EBITDA) a múlt héten már kiadott jelentés szerint 16 százalékkal 1,17 milliárd euróra. A Vivendi Universal "gyenge pontjának" zenei, illetve más kiadói tevékenysége bizonyult, itt az EBITDA közel 25 százalékos zsugorodásával. A sajtó megfogalmazása szerint a Jurassic Park vagy az ír U2 rockegyüttes - a kiadói terület két jelentős tétele - ezek szerint a vállalat veszteségeit növelte.